دانلود پروپوزال، مبانی نظری و پایان نامه

دانلود پروپوزال، مبانی نظری و پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته های مختلف دانشگاهی

دانلود پروپوزال، مبانی نظری و پایان نامه

دانلود پروپوزال، مبانی نظری و پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته های مختلف دانشگاهی

  • ۰
  • ۰

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد در ایران و جهان نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت می باشد که در ابتدا مبانی نظری ارزیابی عملکرد  تشریح می شود. در ادامه پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد  در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. در این نوشتار بیش از صد موضوع درباره چارچوب نظری و پیشینه پژوهش وجود دارد که در کار ارزیابی عملکرد را در حوزه های مختلف انجام می دهند.

 

 

 

از جمله این حوزه ها:

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد بانک 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد شغلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مدیران

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد شرکتها

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمانها

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانشگاه ها

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد اعضا هیات علمی

و ...

 

 

 می توانید سوالی بود از طریق آدی زیر در تلگرام همراه ما باشید:


آدی تلگرام:
 

برای دانلود انواع مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد در ایران و جهان کلیک کنید

 

 


تعریف مفهومی ارزیابی عملکرد :

ارزیابی عملکرد فرآیندی است که فعالیت های سازمان را به گونه ای اندازه گیری می کند تا سازمان در سایه بهبود فعالیت ها، هزینه ها را کاهش داده و نحوه انجام عملیات در سازمان را بهبود بخشد، همچنین از ماموریت سازمان پشتیبانی نماید (نیلی و همکارانش، 1995، به نقل از آریا، 1381).  

 


تعریف عملیاتی ارزیابی عملکرد :

در پژوهش حاضر جهت بررسی کارایی از نهاده: (هزینه های پرسنلی، هزینه اداری شعبه، تعداد پرسنل و میانگین سابقه) و خروجی (میزان تسهیلات، میزان سپرده و ارائه خدمات) استفاده شده است.

 

 

 


صاحب نظران مدیریت معتقدند سیستم های ارزیابی عملکرد باید به طور ادواری مورد بازنگری قرار گیرند که این امر ناشی از تغییر ارزش های محوری هدایت کننده سیستم های ارزیابی عملکرد است. از این رو نظام ارزیابی باید متناسب با رد و توسعه سازمان ها باشد و توسعه تکنولوژی، ساختار رقابت داخلی و جهانی، مزیت کیفیت، جایگاه سازمان و کالاها و خدمات ارائه شده و ... را در ارزیابی عملکرد مورد توجه قرار دهند (برازنده جدی، 1385، 27). 

 

 

 

 

برای دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کلیک کنید

 

 

 

 

اهمیت ارزشیابی عملکرد 

بهبود مستمر عملکرد سازمان ها، نیروی عظیم هم افزایی ایجاد می کند که این نیروها می تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت ها ی تعالی سازمانی شود. دولت ها و سازمان ها و موسسات، تلاش جلوبرنده ای را در این مورد اعمال می کنند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذکور بدون اندازه گیری و ارزیابی امکان پذیر نیست (سید جوادین، 1385، 512) 


    لرد کلوین، فیزیکدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه گیری می گوید: " هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می کنیم اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم می توانیم ادعا کنیم درباره موضوع مورد بحث، چیزهایی می دانیم. در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید."     علم مدیریت نیز مبین مطالب مذکور است. هر چه را که نتوانیم اندازه گیری کنیم، نمی توانیم کنترل کنیم و هر چه را که نتوانیم کنترل کنیم، مدیریت آن امکان پذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل های سازمانی، عملکرد است و بهبود آن مستلزم اندازه گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نمی باشد. 

 

 

 

 

لینک نمونه مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد در ایران و جهان کلیک کنید

 

 


ابعاد ارزیابی عملکرد 

باید از ارزیابی کوچکترین اجزاء تاثیر گذار در عملکرد یک نهاد شروع کرده و با طی کردن سلسله مراتب سازمانی و استفاده از اطلاعات ارزیابی اجرا و ارزیابی عملکرد نهاد پرداخت. برای انجام ارزیابی یک نهاد در چهار سطح ضروری است (سعادت، 1377، 167):

 


•    عملکرد کارکنان

این نوع ارزیابی، ارزیابی کوچکترین واحد یک سازمان می باشد. ادبیات موجود در این رابطه در حوزه مدیریت بسیار فراوان می باشد. در مدل های بسیاری برای ارزیابی عملکرد کارکنان ارائه شده است و هر کدام از الگوه های ارائه شده در این حوزه با تکیه بر شاخص هایی که برای ارزیابی معرفی کرده اند به ارائه شیوه ای برای سنجش عملکرد کارکنان می پردازد. در این حوزه می توان رویکردهای فراوانی را عنوان نمود.

 

 

 

•    ارزیابی عملکرد بخشی از یک سازمان

این ارزیابی که به عنوان زیر مجموعه ای از ارزیابی سازمانی می باشد، برای ارزیابی عملکرد یک سازمان ضروری است. از آنجا که یک سازمان متشکل از بخش های مختلف می باشد، که مجموع این بخش ها سازمان را تشکیل می دهند، لذا برای ارزیابی عملکرد سازمان، ارزیابی عملکرد این بخش ها بر مبنای شاخص ها و معیارهای ارزیابی، ضروری است. در این نوع ارزیابی، ابتدا اهداف و ماموریت های یک بخش در راستای اهداف و ماموریت های دستگاه مشخص شده و سپس شاخص های ارزیابی آنها تعریف شده و به محاسبه شاخص ها و سپس ارزیابی نتایج شاخص ها اقدام می شود.

 

 

•    ارزیابی عملکرد مدیر

از آنجا که در هر سازمان نقش مدیر آن سازمان به عنوان یکی از عوامل مهم راهبری و هدایت سازمان، غیر قابل اغماض می باشد، لذا ارزیابی عملکرد مدیر برای آگاهی از میزان موفقیت در انجام نقش راهبری خود، برای دستیابی به نتایج صحیح ارزیابی عملکرد سازمان ضروری است. در ادبیات مدیریت نیز نظریات مختلفی برای ارزیابی عملکرد مدیر یک سازمان معرفی شده است که هر کدام از این نظریات نیز با معرفی کردن نوع نگاه به مدیریت یک سازمان و نیز شاخص ها و معیارهایی برای ارزیابی به ارائه شیوه ای برای ارزیابی مدیریت می پردازد (سعادت، 1377، 168).


 

  • ۹۸/۰۶/۰۵
  • مریم آلکثیر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی