دانلود پروپوزال، مبانی نظری و پایان نامه

دانلود پروپوزال، مبانی نظری و پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته های مختلف دانشگاهی

دانلود پروپوزال، مبانی نظری و پایان نامه

دانلود پروپوزال، مبانی نظری و پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته های مختلف دانشگاهی

  • ۰
  • ۰

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت می باشد. بخش اول مبانی نظری کارآفرینی سازمانی است که بصورت کامل و جامع به آن می پردازد. بخش دوم پژوهش های داخلی و خارجی برای پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی مورد بررسی قرار گرفته اند.

 

 

 

 

برای دانلود انواع مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی کلیک کنید

 

 می توانید سوالی بود از طریق آدی زیر در تلگرام همراه ما باشید:


آدی تلگرام:

 

 

 


تعاریف متعدد کارآفرینی سازمانی که در مقالات و کتب مختلف و از دیدگاه صاحب‌نظران متعدد ارائه شده، به طور قابل ملاحظه‌ای به هم شباهت دارند. کارآفرینی سازمانی فرآیندی است که سازمان طی می کند تا همه کارکنان بتوانند در نقش کارآفرینان انجام وظیفه کنند و تمام فعالیت های فردی یا گروهی را به طور مستمر، سریع و راحت در سازمان مرکزی به ثمر برسانند. هنگامی که فعالیت کارآفرینی توسط فرد یا گروه کارآفرین در داخل یک سازمان انجام بگیرد، به آن کارآفرینی سازمانی گویند. در این حالت فرد یا گروه کارآفرین از قابلیت ها و امکانات یک سازمان استفاده کرده و اقدام به فعالیت کارآفرینی به عنوان فعالیتی با وابستگی سازمانی می نماید. نتیجه این نوع کارآفرینی معمولاً ایجاد یک واحد سازمانی جدید در داخل سازمان، طراحی و عرضه خدمات جدید و ایجاد ارزش های نوین برای سازمان می باشد (گلستان هاشمی،۱۳۸۲). کارآفرینی فرآیندی است که در آن تولیدات و فرآیندها از طریق ایجاد فرهنگ کارآفرینی در درون یک سازمان در حال فعالیت توسعه داده می شوند و شکل گیری فعالیت های کارآفرینانه بنگاه بارزترین نشانه های کارآفرینی سازمانی است (فرهنگی و صفرزاده، ۱۳۸۶).

 

 

 

 

 

برای دانلود انواع مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی کلیک کنید

 

 

 

 

 

تعاریف متعدد کارآفرینی سازمانی از دیدگاه صاحبنظران مختلف

  1. مکنزی و دیکامبو (1986) معتقدند که فعالیت کارآفرینانه سازمانی می‌تواند شامل توسعه یک محصول جدید تا ایجاد یک فرآیند اثربخش باشد. 
  2. جنیگ و یانگ  (1990) کارآفرینی سازمانی را به عنوان فرآیند توسعه محصولات یا بازارهای جدید تعریف می‌کنند. 
  3. کوراتکو و هورنسبای  (1990) کارآفرینی سازمانی را به عنوان ایجاد کسب و کارهای جدید در درون چارچوب شرکت‌های مادر، توصیف می‌نمایند. 
  4. بولیند و ونکاتارامن  (1992) کارآفرینی سازمانی را به عنوان ابزار شرکت‌ها برای افزایش ثبات اقتصادی شرکت در بلندمدت تعریف می‌نمایند و آریل  (1996) معتقد است که کارآفرینی سازمانی دارای سه بعد است که عبارتند از: نوآوری، توسعه محصولات، خدمات یا فرآیندهای جدید و ریسک‌پذیری.
  5. کارآفرینی سازمانی یک فرآیند تجدید یا دوباره نوسازی سازمانی است که دارای 2 بعد متمایز اما مرتبط به هم می‌باشد. نوآوری و جسارت و بعد بعدی دوباره نوسازی استراتژیک است. فعالیت‌های نوآورانه، تأکید بر ایجاد کسب و کار جدید، از طریق توسعه‌ بازارهای جدید یا تأکید کردن بر محصولات، فرآیندها، خدمات، فن آوری ‌ها و نوآوری‌های اداری جدید است (عربیون، 1385) .

 

 

 

 

 

ضرورت و اهمیت کارآفرینی در سازمان

جهان امروز، بی تردید از ویژگی های خاصی برخوردار است؛ که عمده ترین آن ها عبارتند از: تغییرات و تحولات سریع، پیچیدگی فزاینده و رقابت روز افزون.
سازمان های امروز در محیطی پویا و پر از ابهام و تحول زندگی می کنند، سرعت این تغییرات به گونه ای است که شاید نتوان منحنی تغییر را در بعد زمان ترسیم کرد. این موارد باعث شده تا حیات شرکت ها هر چه بیش تر در معرض خطر قرار گیرد و یافتن راه چاره به عنوان دغدغه  فکری همیشگی برای مدیران هوشیار شرکت ها مطرح است. آن ها باید تلاش کنند تا بیش از دیگران و محصول یا خدمات مورد نظر مشتری، خود را با تمام ویژگی های درخواست او تولید و عرضه کنند. از این رو است که اهمیت نیروی انسانی خلاق و نوآور و به عبارتی دیگر کارآفرینان سازمانی در شرکت ها برجسته می شود و تنها با وجود چنین افرادی یک شرکت قادر است به نوآوری ها دست یابد و در عرصه‌ رقابت دوام آورده و در نهایت به عنوان یک سازمان یا شرکت پیشرو و کارآفرین مطرح گردد.

 

 

 

 

 

برای دانلود انواع مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی کلیک کنید

 

 

 

 

 

ابعاد کارآفرینی سازمانی

1.    نوآوری  
نوآوری سومین مرحله از فرایند سه مرحله ای تکامل فن آوری است: 1- اختراع: رویداد فکری و ایده؛ 2- توسعه: تبدیل ایده به چیزی که اجرا می شود و 3- نوآوری: تبدیل چیزی که اجرا می-شود که آن هم منجر به ماندن در بازار می شود. یک کارآفرین، مبتکری است که هر سه مرحله را با هم انجام می دهد، اما کارآفرین زمانی موفق است که سومین مرحله را انجام دهد تا کارآفرین را به دست آورد (کیلگور ،1992) . نوآوری یک ضرورت محیطی در حوزه کارآفرینی است، نوآوری به عنوان یکی از ابزارهای ضروری رقابتی برای موفقیت و بقای بلندمدت شرکت ها محسوب می شود (ابراهیم پور،1390) .

 

 

 

2.     خطر پذیری
مطالعات سازمانی بروچووس و شپیرا  نشان می دهد که خطر-پذیری به عنوان وظیفه جدایی ناپذیر کارآفرینی تلقی می شود که منجر به موفقیت می شود. این ریسک دربرگیرنده خطر مالی و خطر شخصی است که چنین تصمیماتی را دربرمی گیرد. سازمان خطر پذیر احتمالاً تمایل به ارتقاء داشته و رفتارهایی را نشان می دهد که منجر به فرایند تقویت و نهایتاً محصولات و خدمات جدید با فنون نوآوری می شود (داس و جاشی ،2007) .

 

 

3.     پیشگامی
سومین ویژگی عملکرد کارآفرینی، چگونگی پیشگامی در اقدامات در مقایسه با رقبا و در به دست آوردن اطلاعات در مورد فرصت-های بازار است. در حالی که فعالیت های نوآورانه بر فاز اجرا تأکید دارد، بعد پیشگامی بر ادراک فرصت های بازار جهت تحریک نوآوری تأکید می کند (ابراهیم پور،1390) . به عبارتی پیشگامی به تمایل مدیریت در افزایش رقابت اشاره دارد (عزیزی زیارت،1387) .

 

 

 

4.     رقابت تهاجمی
رقابت تهاجمی، معرف شدت تلاش های شرکت برای پیشرویی در عملکرد و تضعیف صنعت رقبا می باشد. شرکت هایی که به شدت تهاجمی هستند، رقبای خود را به عنوان دشمن تلقی می کنند که باید بر آنان پیروز شوند (لامپکین و دس ،2001) . رقابت تهاجمی، تمایل سازمان در به چالش درآوردن یا رقابت کردن با رقبا تعریف شده است.کووین و سلوین  چنین فرض می کنند که حالت کارآفرینی، در تمایل شرکت به رقابت تهاجمی با رقبای صنعتی منعکس شده است (کووین و سلوین،1991) .

 

 

 

برای دانلود انواع مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی کلیک کنید

 

 

 

  • ۹۸/۰۶/۱۰
  • مریم آلکثیر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی